Instagram marketing voor schoonheidssalons

Het gebruik van Instagram in Nederland is nog steeds een stijgende lijn. Na Whatsapp, Facebook, Youtube en Linkedin, staat Instagram op de vijfde plaats en heeft daarmee twitter uit de top vijf gestoten.

Alhoewel Instagram vooral nog populair is onder de wat jongere doelgroep, kan het voor een schoonheidssalon een mooie toevoeging zijn in de huidige communicatiemiddelen. Instagram draait vooral om zo mooi mogelijke foto’s en video’s plaatsen, wat natuurlijk goed past bij de schoonheidsbrache.

Het daadwerkelijk maken en posten van mooie inhoud verreist wat aandacht, maar door je zakelijke Facebook pagina te koppelen aan je instagram account, kun je gemakkelijk op beide platforms berichten posten.

Inspiratie voor het zakelijk gebruiken van instagram

Je hebt een zakelijk account aangemaakt, maar wat kun je nu gaan posten? Denk bijvoorbeeld aan:

  • Het verspreiden van acties & aanbiedingen.
  • Maak mooie foto’s van je producten, in en om de salon.
  • Een impressie van de sfeer in je salon.
  • Advies over huidverzorging.
  • Foto’s van bijzondere dagen; wanneer je een nieuw personeelslid aanneemt, verjaardagen, kerst etc.
  • Voor- en na foto’s.

Geregeld posten vergoot het aantal likes

Wanneer je instagram tot een succes wilt maken, zal je vaker moeten posten dan bij Facebook. Zo is het bij Facebook prima als je twee tot drie keer per week iets post, bij instagram zal je merken meer interactie te veroorzaken als je consequent iedere dag of om de dag post.

Als je druk bent, is het handig om bijvoorbeeld een keer per maand onderwerpen te verzinnen voor de hele maand. Anders komt er altijd iets op het laatste moment tussendoor.

Hashtags

Hashtags gebruik je om je posts vindbaar te maken. Door populaire hashtags te gebruiken kun je makkelijker gevonden worden en zullen ook meer mensen jouw posts bekijken. Voorbeelden van hashtags voor salons zijn #huidverzorging #schoonheidssalon en #antiaging. Vergeet ook niet je merk als hashtag te vermelden.

Communiceer waar jouw salon online is te vinden

Verder is het natuurlijk altijd goed te vermelden van welke social media je gebruik maakt. Verstuur je een nieuwsbrief? Vermeld dan je facebook en instagram hierin. Ben je pas begonnen met instagram? Deel dit op facebook met de uitnodiging ook je instagram account te liken.

Deze blog is gepubliceerd in vaktijdschrift de Beautysalon.

Instagram marketing voor jouw schoonheidssalon uitbesteden?